среда, 30 января 2013 г.

Щоденник навчання Бабійчук Валентини


Модуль 10. Рефлексія


       Цей модуль допоміг мені з'ясувати мою роль фасилітатора в начанні учнів  за методом проектів, а саме створювати документи для фасилітації, план впровадження проектів. Деталі плану впровадження визначають вимоги до середовища поза класною кімнатою перед, під час та після виконання учнями проектів і забезпечують успіх навчання. Розглянули стратегії постановки запитань задля розвитку та навчання учнів. Створила документи для фасилітації, інструктивні документи, план впровадження проектів. Оцінила створене Портфоліо за критеріями оцінювання. Описала у блозі особисті думки та враження щодо навчання за модулем. 

"Фасилітатор" (від англ. facilitate):
1. сприяти 
2. допомагати 
3. полегшувати
4. просувати
               

Фасилітатором називають  викладача, вчителя, тренера, основне завдання якого полягає в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів.

Фасилітація 
- це організація й управління процесом обговорення певних питань (тем) у групі людей. Його мета - організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено.

Фасилітатор програми Intel "Шлях до успіху" 90 % свого часу приділяє фасилітації навчання, і лише 10 % часу безпосередньо навчає учнів. 
Навички та стратегії фасилітації – дуже різноманітні, включаючи слухання та говоріння, надання порад та їх отримання, вміння змінювати напрямок розмови та дій, спостереження та відслідковування змін, заохочення та втручання.
Що робити?                                      Що говорити?
 Будьте для інших прикладом бажаної поведінкиКоли я дивлюсь на особу, яка говорить, я краще чую і розумію
 Привертайте увагу до бажаної поведінкиЯ говорю чітко для того, щоби всі мене зрозуміли
 Нагадуйте учням про необхідність уважного слуханняТепер своїми думками з нами поділяться Наталя та Роман. Ми краще почуємо, що вони говорять, якщо будемо дивитеся на них
 Підказуйте учням, що вони мають робити, якщо вони не можуть почутиПідніміть руку, щоби дати нам знати, що ви не чуєте, що інші говорять
 З метою роз’яснень сказаного, повторіть, що сказав ученьТетяно, Сергійко говорить, що найкращім інструментом для малювання є Paint (програма малювання). Проте його цікавить твоя думка
 Надавайте свій відгук про поведінку чи роботу без позитивного або негативного оцінюванняЛіля висловила свою думку. Хто дотримується іншої думки? У кого є інша ідея?
 Заохочуйте учнів до подальшого розвитку їх ідейЩо ще ви хотіли би додати?
 Залучайте до роботи всіх учнівХто ще хоче поставити своє запитання?
Попереджуйте учнів про зміну напрямкуДавайте тепер розглянемо інше рішення…


Дякую !

Комментариев нет:

Отправить комментарий