Педрада

Вивчення інформатики шляхом втілення досягнень педагогічної науки в шкільну практику від користувача Бабийчук Валентина


Вивчення інформатики шляхом втілення досягнень педагогічної науки у шкільну практику 



Завдання:
1. Розгадати ребуси і пояснити їх значення;
2. Сформулювати тему заняття
3. Поставити завдання та озвучити очікувані результати
4. Скласти свій ребус, скориставшись посиланням на генератор ребусів та презентувати його.

 Запитання: Чи легко нам спілкуватися не знаючи іменн колег (учнів) ?

А тепер дізнаємося про свої імена за допомогою онлайн  ресурсу під назвою Імена. "Державна служба статистики України", клікнувши на посилання  http://database.ukrcensus.gov.ua/dw_name/history.ap   

Завдання: 
1. Презентувати своє імя, скриставшись посиланням  на "Державну службу статистики України"
2. Озвучити правила роботи під час навчального модуля.
Мета модуля:
  • Підвищити мотивацію до процесів пізнання та показати можливості застосування інтерактивних сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього процесу.
  • Ознайомити слухачів із методикою застосування безкоштовного он-лайн сервісу LearningApps.org, який  призначений для створення інтерактивних вправ.
  • Навчитися створювати навчальні віртуальні класи та інтерактивні вправи  в сервісі LearningApps.org – загальнодоступний безкоштовний он-лайн-сервіс, заснований на роботі з готовими шаблонами-заготовками для заповнення, призначений для створення інтерактивних завдань різного рівня складності, тематики та формату
  • Опанувати методикою наповнення персональних веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах та сервісах, які може освоїти самостійно і звичайний вчитель. На прикладі дистанційного уроку.
Завдання модуля:
-  Систематизувати знання щодо: можливості застосування інтерактивних сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього процесу.
- Сформувати вміння (навички): створювати інтерактивні вправи у безкоштовнму он-лайн сервісі LearningApps.org.
-    Розвинути установки до: наповнення персональних веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах та сервісах
Очікувані навчальні результати:
·      знання:
-     про підвищення мотивації до процесів пізнання шляхом використання інтерактивних вправ;
-     про можливості застосування інтерактивних сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього процесу;
·      вміння:
 -  створювати навчальні віртуальні класи в сервісі LearningApps.org;
-          -  створювати навчальні інтерактивні вправи  в сервісі LearningApps.org;
·     установки до:
-  - наповнення персональних веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах та сервісах;
План навчального модуля
1. Інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів.
2. Методика створення віртуального класу в сервісі LEARNINGAPPS.ORG (скрайб-презентація та інтерактивні підказки-помічники для самоосвіти в середовищі цього сервісу) (ВІДЕОРОЛИК).
3. Методика створення інтерактитвного навчального контенту в сервісі LEARNINGAPPS.ORG
4. Методика наповненн інтерактитвним навчальним контентом персонального веб-ресурсу
 Глосарій закодований
  •  Інфорактивні сервіси
  • Інтерактивність
  • Дидактичні матеріали
  • Методика
  • Віеіпедія
  •  Закодовані сервіси в сітці літер


Завдання:

  • Скориставшись редактором "Теги слів" https://wordcloud.pro/ru/studio?v=14 зашифруйте визначення "віртуальний клас"


  • Методика навчання — спосіб організації діяльності учнів з навчальним матеріалом.


1.  закодувати тему свого уроку;
2.  розкодувати  тему уроку колегам по гріншій груп;і
3. виконати інтерактивну вправу і пояснити значення кожного терміну у сітці літер
Підказки до інтерактивної вправи





  • ВІДЕОРЕДАКТОРИ
    (програми для редагування звукових та відеоданих: створювати, об'єднувати, змінювати відеофрагменти тощо)
  • КОДЕКИ
    (програми, що містять алгоритм кодування і декодування об'єктів мультимедіа)
  • КОНВЕРТОРИ
    (програми для конвертації даних з одного формату в інший)
  • ГРАБЕРИ
    (програми для запису звуку та відео)
  • КЛІП
    (невеликий за розміром (тривалістю) кіно- або відеофільм)
  • ТИТРИ
    (текстові об'єкти, що з'являються або поверх відео та використовуються для пояснення зображення, або в кінці відео та містять відомості про авторів відеофільму)
  • КАДР
    (окремий фрагмент рухомого (відео) чи нерухомого (фото) зображення)




  • ПЛЕЄРИ
    (програми для перегляду або прослуховування звукових та відеоданих)
  • Питання:
    -У якому сервісі створено цю інтерактивну вправу?
    -Що відбувалося під час виконання цієї інтерактивної вправи?
    -Як можна використати цю інтерактивну вправу у освітньому процесі
    -Які ще інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів ви знаєте?

    ТЕМА 1. ІНТЕРАКТИВНІ СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
    Теоретична складова
    -Завдання:
    1. виконати інтерактивну вправу та дізнатися про поняття "ВІКІПЕДІЯ"-  глосарій до модуля у Вікіпедії https://learningapps.org/view839679
    2. ознайомитися з основними поняттями  (глосарієм до модуля) за допомогою наступних гіперпосилань:
    Інтерактивні вправи  
    - Дидактичні матеріали 
    - Інтерактивні он-лайн сервіси  та послуги  Google
    - Хмарний сервіс Kahoot
    - Електронний сервіс 
    -Мультимедійна презентація 
    - Веб-сайт 
    -LearningApps.Org - тепер українською! 
     Семінарське заняття
    Завдання: ознайомитися з вебінором, блогом, мультимедійною презентацією до модуля за допомогою  наступних гіперпосилань:
     Питання для обговорення:
    у яких он-лайн сервісах доцільно створювати дидактичні матеріали ?
    - які інтерактивні дидактичні матеріали можна використати в освітньому процесі?

    Практична робота в групах

    1.  Оберіть он-лайн сервіс, який дозволяє створити віртуальний клас та інтерактивні вправи.
    2.  Обговоріть можливості використання інших ресурсів у створенні інтерактивних вправ.
    3.  Запропонуйте алгоритм роботион-лайн сервіс, який дозволяє створити інтерактивні вправи.
    4.  Заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням. 
    5. Презентуйте результати роботи  у будь-якому обраному сервісі своїм колегам.
    • LearningApps.org (http://learningapps.org/ ) – он-лайн сервіс, який дозволяє створити інтерактивні вправи
    • он-лайн сервіс для створення електронної стіни Padlet (https://padlet.com/
    • ресурс зі створення інтерактивних зображень ThingLink https://www.thinglink.com/ дозволяє створювати мультимедійні плакати, на які наносяться маркери
    • створення он-лайн презентацій http://ru.calameo.com http://www.slideboom.com соціальні сервіси, які дозволяють конвертувати презентації рower point у форматі flash та призначені для зберігання й подальшого особистого та загального їх використання.
    • створення навчальних пазлів http://www.jigsawplanet.com – сервіс дозволяє зробити збирання пазлів доступним та простим.
    • методика фішбоун (схема «риб’ячий скелет») http://www.classtools.net допомагає структурувати будь-який процес, ідентифікувати можливі причини проблем.
    • візуалізація рефлексії за ключовим словам «хмарка тегів» http://internet-servisi.blogspot.com/p/loupe.html створює «хмарку» із тексту, який вводить користувач.
    • побудова шкали часу http://timetoast.com http://www.slideshare.net власна інтерактивна хронологічна шкала часу наповнена фотографіями, текстами та ілюстраціями.
    • проведення мозкового штурму з використанням візуальних засобів http://en.linoit.com допомагає структурувати ідеї, думки та припущення, які виникли спонтанно.
    •  інтернет-сервіси http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html
    ТЕМА 2. МЕТОДИКА  СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНОГО КЛАСУ В СЕРВІСІ LEARNINGAPPS.ORG  (скрайб-презентація та інтерактивні підказки-помічники для самоосвіти в середовищі цього сервісу).  
    Теоретична складова
    Завдання:
    Семінарське заняття
    Завдання:
    • довести цінність кожної складової    сервісу LearningApps.org 
    • підтвердити ідею використання  використання Інтернет-сервісу LearningApps.org. під час створення інтерактивного уроку
    • зробити висновок та оцінити урок розміщений у блозі Левченко І. М. використовуючи попередні гіперпосилання:
    Питання для аналізу відеоролика та інтерактивного уроку 
    ·  Що таке LearningApps.org?
    · Як потрапити на сайт LearningApps.org?
    · Як зареєструватися на сайті LearningApps.org?
    · Як заповнити створений профіль власними віртуальними класами?
    · Як створити віртуальні класи і профілі учнів, якщо є списки?
    · Як створити вправи, які бачитимуть учні?
    · Як ознайомитися зі списком створених вправ і використати їх?
    · Як відправити обрану вправу до віртуального класу?
    · За яких умов працюватиме кнопка «статистика»?
    · Як скористатися шаблонами для створення інтерактивних вправ?
    · Як створити і зберегти авторські інтерактивні вправи?
    Практична робота в он-лайн сервісі LearningApps.org (в парах)
    1. Оберіть он-лайн сервіс LearningApps.org, який дозволяє створити віртуальний клас.
    2. Обговоріть можливості створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки.
    3. Запропонуйте алгоритм створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки. і за їх відсутності.
    4. Створіть віртуальний клас і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
    5. Презентуйте результати створення віртуального класу у обраному сервісі своїм колегам.

    ТЕМА 3. МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ В СЕРВІСІ LEARNING APPS.ORG (відеоінструкція)
    Теоретична складова
    Завдання:
    • Переглянути та проаналізувати  майстер-клас  по роботі з он-лайн сервісом Learningapps https://www.youtube.com/watch?v=B-3xIkrG9eM
    • переглянути та проаналізувати відеоінструкцію по створенню інтерактивного навчального контенту  у сервісі Learningapps org https://www.youtube.com/watch?v=KQbUxerZ8k4 
    Семінарське заняття
    Завдання:
    • визначити цінність кожного додатку  сервісу LearningApps.org 
    • порівняти інтерактивні вправи створені в різних додатках  Інтернет-сервісу LearningApps.org. та оцінити їх.
    • висунути гіпотезу та спланувати завдання для створення інтерактивних вправ та оцінити їх.
    Питання для аналізу переглянутих відеоматеріалів
    • Які додатки для створення інтерактивних вправ має он-лайн сервіс Learningapps?
    • Які можливості мають блоки шаблонів, інструментарій для ігрових вправ, голосування?
    Практична робота в он-лайн сервісі LearningApps.org (в парах)
    1.  Оберіть он-лайн сервіс LearningApps.org, який дозволяє створити інтерактивні вправи.
    2. Розподіліть по категоріях додатки сервісу LearningApps.org та обговоріть можливості створення інтерактивних вправ у різних блоках.
    3. Запропонуйте алгоритм створення інтерактивних навчальних впрв у різних блоках.
    4. Створіть інтерактивні вправи і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
    5. Презентуйте результати роботи колегам у обраному сервісі.

    ТЕМА 4. МЕТОДИКА НАПОВНЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИМ КОНТЕНТОМ ПЕРСОНАЛЬНОГО ВЕБ-РЕСУРСУ З ВИКРИСТАННЯМ СЕРВІСУ   LEARNING APPS.ORG  ТА GOOGLE ФОРМ.
    Теоретична складова
    Завдання:
    • переглянути та проаналізувати інтерактивний навчальний контент до інтерактивного  уроку, розміщеного у  блозі БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
    Семінарське заняття
    Завдання:
    • довести цінність кожної складової   інтерактивного навчального контенту уроків;
    • підтвердити ідею використання   Інтернет-сервісу LearningApps.org. під час створення  і наповнення навчальним контентом інтерактивного уроку персонального веб-ресурсу
    • зробити висновок про доцільність інтегрування різних дидактичних матеріалів створених у різних он-лайн сервісах;
    •  оцінити навчальний контент інтерактивного уроку розміщеного у блозі БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
    Питання для аналізу блогу БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням  http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html 
    • Яку ідею  дотримано  в структурі   навчального контенту до уроку на персональному веб-ресурсі (блозі) (тема, мета, завдання, обладнання)?
    • Із якою метою використано на організаційному етапі уроку інтерактивну вправу «Рік екології»?
    • Із якою метою використано  на етапі актуалізації опорних знань і мотивації навчальної діяльності учнів  електронну анкету з використанням Googl-форми?
    • Чи доцільними є на етапі вивчення нового матеріалу  тези лекцій та відеоролик?
    • Чому на етапі закріплення вивченого, зокрема, розв’язування екологічних задач, використано інтерактивні зошити створені в Googl-таблицях?
    • Як правильно вибрати , порівняти з критеріми та організувати на етапах узагальнення, систематизації, діагностики  і контролю знань та вмінь учнів різні види дидактичних матеріалів створених у різ них онлайн-сервісах: електронне опитування з використанням Googl-форми,  дидактичні змагання, інтерактивні вправи або голосування створені в сервісі LearningApps.org?
    • Яку цінність на етапі домашнього завдання має розв’язування екологічних задач в інтерактивних зошитах створених в Googl-таблицях, перегляд відеоролика та /або робота з електронним підручником?
    Практична робота  обраному  он-лайн сервісі або ресурсі (індивідуально)
    1. Оберіть он-лайн сервіси які дозволяють створити інтерактивний навчальний контент до інтерактивного уроку.
    2. Розподіліть по категоріях додатки сервісу LearningApps.org та обговоріть можливості створення інтерактивних вправ у різних блоках. 
    3. Запропонуйте алгоритм створення інтерактивного навчального контенту уроку або у віртуальному класі, або на веб-ресурсі (блозі, сайті).
    4. Сплануйте сценарій або схему уроку з інтерактивним навчальним контентом
    5. Створіть інтерактивний навчальний контент до вашого уроку на обраному ресурсі або сервісі і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням. 
    6. Презентуйте результати роботи (інтерактивний навчальний контент до Вашого уроку розміщений у обраному сервісі або ресурсі) колегам






    6 комментариев:

    1. Вітаю, шановних колег.
      Я працював в системі підвищення кваліфікації дорослих фахівців, але маю двох дітей і онуку.
      Хочу заперечити тезу про те, що учень має рухатись власною траєкторією. Студент - так. Доросла людина в системі підвищення кваліфікації - тим більше, але дитина...
      2*2 вивчили, а 7*8 облишили?

      ОтветитьУдалить
      Ответы
      1. Доброго часу доби. Дякую, що завітали на цей блог. На мою думку, дитина, це маленька особистість, яка має право обирати власну траекторію розвитку. А ми, дорослі повинні поважати дитячий вибір і водночас координувати їх діяльність і навчання. Дитина повинна розуміти де, як, з якою метою вона використає здобуті знання й уміння, а також розуміти позитивні і негативні результати обраного шляху. Тобто навчити дитину аналізувати, порівнювати, робити висновки і нести особисту відповідальність за обрану траекторію руху. і

        Удалить
      2. Все так, але, мабуть, тут конкретні вчителі-предметники мали б обговорювати конкретні варіації чи реалізації принципу. Я от нещодавно дізнався, що вивчати таблицю множення сьогодні не всі математики вважають за необхідне (!). Ну...
        Зрештою, питання не в тому, як вирішити, а в тому, щоб привести вчителя до стану постійного пошуку тих відповідей.

        Удалить
    2. Проблемна лабораторія дистанційного навчання з 2004 року проводить дистанційні курси для школярів, у 2007 році ми провели перший експеримент, у якому навчалося понад 200 школярів з України, у 2009 році разом з гімназією № 17 вінниці та ІІТЗН НАПН України ми проводили наступний експеримент. Все це опубліковано у наших статтях. Але, як прийнято в Україні, ми читаємо тільки свої публікації та своїх керівників

      ОтветитьУдалить
      Ответы
      1. Доброго часу доби. Дійсно рада читати ваше повідомлення на своєму блозі. Щиро дякую, що відгукнулися. Саме Ваші статті про проведені експерименти й спонукали мене заглибитися в проблему запровадження дистанційного наввчання в ЗНЗ та ПТНЗ. По-перше, створила дві сторінки на своєму блозі з цієї проблеми з посиланням на платформи підтримки дистанційного навчання учнів. По-друге, записалася на курс "Технологія розробки дистанційного курсу..." і розробляю власний дистанційний курс в якому розмістила посилання на деякі Ваші праці і врахувала Ваші поради. А по завершенню роботи з курсом продовжу працювати з педагогами і наповнювати блог інформацією.

        Удалить
      2. Гугль доніс відповідь ВН під назвою Педрада, але я так і не зрозумів, де це я приєднався до якоїсь педради? Випав з контексту. Тепер, завдяки тому, що Гугль нічого неєзабуває - радісне з'єднання, повернення до сенсів, як кажуть наші філософи.
        Я бачу рішення тут: https://m.facebook.com/groups/563340687140336?_rdr

        Удалить