Вивчення інформатики шляхом втілення досягнень педагогічної науки у шкільну практику
Тема "Методика створення інтерактивного навчального контенту з інтерактивними вправами"
- Генератор ребусів http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1
Завдання:
1. Розгадати ребуси і пояснити їх значення;
2. Сформулювати тему заняття
3. Поставити завдання та озвучити очікувані результати
4. Скласти свій ребус, скориставшись посиланням на генератор ребусів та презентувати його.
Запитання: Чи легко нам спілкуватися не знаючи іменн колег (учнів) ?
А тепер дізнаємося про свої імена за допомогою онлайн ресурсу під назвою Імена. "Державна служба статистики України", клікнувши на посилання http://database.ukrcensus.gov.ua/dw_name/history.ap
Завдання:
1. Презентувати своє імя, скриставшись посиланням на "Державну службу статистики України"
2. Озвучити правила роботи під час навчального модуля.
Мета модуля:
- Підвищити мотивацію до процесів пізнання та показати можливості застосування інтерактивних сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього процесу.
- Ознайомити слухачів із методикою застосування безкоштовного он-лайн сервісу LearningApps.org, який призначений для створення інтерактивних вправ.
- Навчитися створювати навчальні віртуальні класи та інтерактивні вправи в сервісі LearningApps.org – загальнодоступний безкоштовний он-лайн-сервіс, заснований на роботі з готовими шаблонами-заготовками для заповнення, призначений для створення інтерактивних завдань різного рівня складності, тематики та формату
- Опанувати методикою наповнення персональних веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах та сервісах, які може освоїти самостійно і звичайний вчитель. На прикладі дистанційного уроку.
Завдання модуля:
- Систематизувати знання щодо: можливості
застосування інтерактивних сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього
процесу.
- Сформувати вміння (навички): створювати
інтерактивні вправи у безкоштовнму он-лайн сервісі LearningApps.org.
- Розвинути установки до: наповнення
персональних веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах
та сервісах
Очікувані навчальні результати:
· знання:
- про підвищення мотивації до процесів
пізнання шляхом використання інтерактивних вправ;
- про можливості застосування інтерактивних
сервісів Інтернет, які підвищують ефективність освітнього процесу;
· вміння:
- створювати навчальні віртуальні
класи в сервісі LearningApps.org;
- - створювати навчальні інтерактивні
вправи в сервісі LearningApps.org;
· установки до:
- - наповнення персональних
веб-ресурсів інтерактивним навчальним контентом, створеним у програмах та
сервісах;
План навчального модуля
1. Інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів.2. Методика створення віртуального класу в сервісі LEARNINGAPPS.ORG (скрайб-презентація та інтерактивні підказки-помічники для самоосвіти в середовищі цього сервісу) (ВІДЕОРОЛИК).
3. Методика створення інтерактитвного навчального контенту в сервісі LEARNINGAPPS.ORG
4. Методика наповненн інтерактитвним навчальним контентом персонального веб-ресурсу
Глосарій закодований
- Інфорактивні сервіси
- Інтерактивність
- Дидактичні матеріали
- Методика
- Віеіпедія
- Закодовані сервіси в сітці літер
Завдання:
- Скориставшись редактором "Теги слів" https://wordcloud.pro/ru/studio?v=14 зашифруйте визначення "віртуальний клас"
- НУШ. Дидактичний матеріал https://naurok.com.ua/prezentaciya-didaktichni-materiali-scho-de-koli-22472.html
- Методика навчання — спосіб організації діяльності учнів з навчальним матеріалом.
- Генератор кода https://www.qr-code.com.ua/
- Завдання:
1. закодувати тему свого уроку;
2. розкодувати тему уроку колегам по гріншій груп;і
3. виконати інтерактивну вправу і пояснити значення кожного терміну у сітці літер
Підказки до інтерактивної вправи
(програми для редагування звукових та відеоданих: створювати, об'єднувати, змінювати відеофрагменти тощо)
(програми, що містять алгоритм кодування і декодування об'єктів мультимедіа)
(програми для конвертації даних з одного формату в інший)
(програми для запису звуку та відео)
(невеликий за розміром (тривалістю) кіно- або відеофільм)
(текстові об'єкти, що з'являються або поверх відео та використовуються для пояснення зображення, або в кінці відео та містять відомості про авторів відеофільму)
(окремий фрагмент рухомого (відео) чи нерухомого (фото) зображення)
(програми для перегляду або прослуховування звукових та відеоданих)
Питання:
-У якому сервісі створено цю інтерактивну вправу?
-Що відбувалося під час виконання цієї інтерактивної вправи?
-Як можна використати цю інтерактивну вправу у освітньому процесі
-Які ще інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів ви знаєте?
ТЕМА 1. ІНТЕРАКТИВНІ СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
-У якому сервісі створено цю інтерактивну вправу?
-Що відбувалося під час виконання цієї інтерактивної вправи?
-Як можна використати цю інтерактивну вправу у освітньому процесі
-Які ще інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів ви знаєте?
ТЕМА 1. ІНТЕРАКТИВНІ СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
Теоретична складова
-Завдання:- виконати інтерактивну вправу та дізнатися про поняття "ВІКІПЕДІЯ"- глосарій до модуля у Вікіпедії https://learningapps.org/view839679
- ознайомитися з основними поняттями (глосарієм до модуля) за допомогою наступних гіперпосилань:
- Інтерактивні вправи
- Дидактичні матеріали
- Інтерактивні он-лайн сервіси та послуги Google
- Хмарний сервіс Kahoot
- Електронний сервіс
-Мультимедійна презентація
- Веб-сайт
-LearningApps.Org - тепер українською!
Семінарське заняття
Завдання: ознайомитися з вебінором, блогом, мультимедійною презентацією до модуля за допомогою наступних гіперпосилань:- Вебінар Табарчук Ірини "Онлайн-сервіси для створення дидактичних матеріалів" (карточки, кросворди, пазли) https://www.youtube.com/watch?v=Xor5FVjR-P4&t=149s
- Блог Аман І. С. "Інтернет-сервіси в освітньому просторі" http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html
- Мультимедійна презентація Бабійчук В. Г. "Інтерактивні сервіси для створення дидактичних матеріалів" https://drive.google.com/file/d/1X0hIBBl9g-OktuFLUbof2IGpmoQNnmeY/view?usp=sharing
- у яких он-лайн сервісах доцільно створювати дидактичні матеріали ?
- які інтерактивні дидактичні матеріали можна використати в освітньому процесі?
Практична робота в групах
1. Оберіть он-лайн сервіс, який дозволяє створити віртуальний клас та інтерактивні вправи.
2. Обговоріть можливості використання інших ресурсів у створенні інтерактивних вправ.
3. Запропонуйте алгоритм роботион-лайн сервіс, який дозволяє створити інтерактивні вправи.
4. Заповніть
форму звітності у Google-формах за посиланням.
5. Презентуйте результати роботи у будь-якому обраному сервісі своїм колегам.
5. Презентуйте результати роботи у будь-якому обраному сервісі своїм колегам.
- LearningApps.org (http://learningapps.org/ ) – он-лайн сервіс, який дозволяє створити інтерактивні вправи
- он-лайн сервіс для створення електронної стіни Padlet (https://padlet.com/)
- ресурс зі створення інтерактивних зображень ThingLink https://www.thinglink.com/ дозволяє створювати мультимедійні плакати, на які наносяться маркери
- створення он-лайн презентацій http://ru.calameo.com http://www.slideboom.com соціальні сервіси, які дозволяють конвертувати презентації рower point у форматі flash та призначені для зберігання й подальшого особистого та загального їх використання.
- створення навчальних пазлів http://www.jigsawplanet.com – сервіс дозволяє зробити збирання пазлів доступним та простим.
- методика фішбоун (схема «риб’ячий скелет») http://www.classtools.net допомагає структурувати будь-який процес, ідентифікувати можливі причини проблем.
- візуалізація рефлексії за ключовим словам «хмарка тегів» http://internet-servisi.blogspot.com/p/loupe.html створює «хмарку» із тексту, який вводить користувач.
- побудова шкали часу http://timetoast.com http://www.slideshare.net власна інтерактивна хронологічна шкала часу наповнена фотографіями, текстами та ілюстраціями.
- проведення мозкового штурму з використанням візуальних засобів http://en.linoit.com допомагає структурувати ідеї, думки та припущення, які виникли спонтанно.
- інтернет-сервіси http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html
ТЕМА 2. МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНОГО
КЛАСУ В СЕРВІСІ LEARNINGAPPS.ORG (скрайб-презентація
та інтерактивні підказки-помічники для самоосвіти в середовищі цього сервісу).
Теоретична складова
Завдання:
- переглянути та проаналізувати відеоролик про сервіс LearningApps.org за допомогою наступного посилання https://www.youtube.com/watch?v=T3kCfkpf2zI&index=3&list=PLT0kA9xfsQ166hH0PqXGdY7fslUS5JGsg
- переглянути та проаналізувати інтерактивний урок з використанням Інтернет-сервісу LearningApps.org. розміщений у блозі Левченко І. М. за допомогою наступного гіперпосилання: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-internet-servisu-learningapps-na-urokah-informatiki-v-pocatkovij-skoli-zbirnik-vprav-88216.html
Семінарське заняття
Завдання:- довести цінність кожної складової сервісу LearningApps.org
- підтвердити ідею використання використання Інтернет-сервісу LearningApps.org. під час створення інтерактивного уроку
- зробити висновок та оцінити урок розміщений у блозі Левченко І. М. використовуючи попередні гіперпосилання:
Питання для аналізу відеоролика та інтерактивного уроку
· Що таке LearningApps.org?· Як потрапити на сайт LearningApps.org?
· Як зареєструватися на сайті LearningApps.org?
· Як заповнити створений профіль власними віртуальними класами?
· Як створити віртуальні класи і профілі учнів, якщо є списки?
· Як створити вправи, які бачитимуть учні?
· Як ознайомитися зі списком створених вправ і використати їх?
· Як відправити обрану вправу до віртуального класу?
· За яких умов працюватиме кнопка «статистика»?
· Як скористатися шаблонами для створення інтерактивних вправ?
· Як створити і зберегти авторські інтерактивні вправи?
Практична робота в он-лайн сервісі LearningApps.org (в парах)
1. Оберіть он-лайн сервіс LearningApps.org, який дозволяє створити віртуальний клас.
2. Обговоріть можливості створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки.
3. Запропонуйте алгоритм створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки. і за їх відсутності.
4. Створіть віртуальний клас і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
5. Презентуйте результати створення віртуального класу у обраному сервісі своїм колегам.
2. Обговоріть можливості створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки.
3. Запропонуйте алгоритм створення віртуальних класів і профілі учнів, якщо є списки. і за їх відсутності.
4. Створіть віртуальний клас і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
5. Презентуйте результати створення віртуального класу у обраному сервісі своїм колегам.
Теоретична складова
Завдання:
- Переглянути та проаналізувати майстер-клас по роботі з он-лайн сервісом Learningapps https://www.youtube.com/watch?v=B-3xIkrG9eM;
- переглянути та проаналізувати відеоінструкцію по створенню інтерактивного навчального контенту у сервісі Learningapps org https://www.youtube.com/watch?v=KQbUxerZ8k4
Семінарське заняття
Завдання:
- визначити цінність кожного додатку сервісу LearningApps.org
- порівняти інтерактивні вправи створені в різних додатках Інтернет-сервісу LearningApps.org. та оцінити їх.
- висунути гіпотезу та спланувати завдання для створення інтерактивних вправ та оцінити їх.
Питання для аналізу переглянутих відеоматеріалів
- Які додатки для створення інтерактивних вправ має он-лайн сервіс Learningapps?
- Які можливості мають блоки шаблонів, інструментарій для ігрових вправ, голосування?
Практична робота в он-лайн сервісі LearningApps.org (в парах)
1. Оберіть он-лайн сервіс LearningApps.org, який дозволяє створити інтерактивні вправи.
2. Розподіліть по категоріях додатки сервісу LearningApps.org та обговоріть можливості створення інтерактивних вправ у різних блоках.
3. Запропонуйте алгоритм створення інтерактивних навчальних впрв у різних блоках.
4. Створіть інтерактивні вправи і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
5. Презентуйте результати роботи колегам у обраному сервісі.
2. Розподіліть по категоріях додатки сервісу LearningApps.org та обговоріть можливості створення інтерактивних вправ у різних блоках.
3. Запропонуйте алгоритм створення інтерактивних навчальних впрв у різних блоках.
4. Створіть інтерактивні вправи і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
5. Презентуйте результати роботи колегам у обраному сервісі.
ТЕМА 4. МЕТОДИКА НАПОВНЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИМ КОНТЕНТОМ
ПЕРСОНАЛЬНОГО ВЕБ-РЕСУРСУ З ВИКРИСТАННЯМ СЕРВІСУ LEARNING APPS.ORG ТА GOOGLE ФОРМ.
Теоретична складова
Завдання:
- переглянути та проаналізувати інтерактивний навчальний контент до інтерактивного уроку, розміщеного у блозі БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
- порівняти та знайти співвідношення з навчальним інтерактивним контентом інтерактивного уроку з використанням Інтернет-сервісу LearningApps.org. розміщеного у блозі Левченко І. М. за посиланням: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-internet-servisu-learningapps-na-urokah-informatiki-v-pocatkovij-skoli-zbirnik-vprav-88216.html та у блозі БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
Семінарське заняття
Завдання:
- довести цінність кожної складової інтерактивного навчального контенту уроків;
- підтвердити ідею використання Інтернет-сервісу LearningApps.org. під час створення і наповнення навчальним контентом інтерактивного уроку персонального веб-ресурсу
- зробити висновок про доцільність інтегрування різних дидактичних матеріалів створених у різних он-лайн сервісах;
- оцінити навчальний контент інтерактивного уроку розміщеного у блозі БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
Питання для аналізу блогу БАБІЙЧУК В. Г. INTER УЧИТЕЛЬСЬКА за посиланням http://intelinterwork.blogspot.com/p/blog-page_36.html
- Яку ідею дотримано в структурі навчального контенту до уроку на персональному веб-ресурсі (блозі) (тема, мета, завдання, обладнання)?
- Із якою метою використано на організаційному етапі уроку інтерактивну вправу «Рік екології»?
- Із якою метою використано на етапі актуалізації опорних знань і мотивації навчальної діяльності учнів електронну анкету з використанням Googl-форми?
- Чи доцільними є на етапі вивчення нового матеріалу тези лекцій та відеоролик?
- Чому на етапі закріплення вивченого, зокрема, розв’язування екологічних задач, використано інтерактивні зошити створені в Googl-таблицях?
- Як правильно вибрати , порівняти з критеріми та організувати на етапах узагальнення, систематизації, діагностики і контролю знань та вмінь учнів різні види дидактичних матеріалів створених у різ них онлайн-сервісах: електронне опитування з використанням Googl-форми, дидактичні змагання, інтерактивні вправи або голосування створені в сервісі LearningApps.org?
- Яку цінність на етапі домашнього завдання має розв’язування екологічних задач в інтерактивних зошитах створених в Googl-таблицях, перегляд відеоролика та /або робота з електронним підручником?
Практична робота обраному он-лайн сервісі або ресурсі (індивідуально)
- Оберіть он-лайн сервіси які дозволяють створити інтерактивний навчальний контент до інтерактивного уроку.
- Розподіліть по категоріях додатки сервісу LearningApps.org та обговоріть можливості створення інтерактивних вправ у різних блоках.
- Запропонуйте алгоритм створення інтерактивного навчального контенту уроку або у віртуальному класі, або на веб-ресурсі (блозі, сайті).
- Сплануйте сценарій або схему уроку з інтерактивним навчальним контентом
- Створіть інтерактивний навчальний контент до вашого уроку на обраному ресурсі або сервісі і заповніть форму звітності у Google-формах за посиланням.
- Презентуйте результати роботи (інтерактивний навчальний контент до Вашого уроку розміщений у обраному сервісі або ресурсі) колегам
Вітаю, шановних колег.
ОтветитьУдалитьЯ працював в системі підвищення кваліфікації дорослих фахівців, але маю двох дітей і онуку.
Хочу заперечити тезу про те, що учень має рухатись власною траєкторією. Студент - так. Доросла людина в системі підвищення кваліфікації - тим більше, але дитина...
2*2 вивчили, а 7*8 облишили?
Доброго часу доби. Дякую, що завітали на цей блог. На мою думку, дитина, це маленька особистість, яка має право обирати власну траекторію розвитку. А ми, дорослі повинні поважати дитячий вибір і водночас координувати їх діяльність і навчання. Дитина повинна розуміти де, як, з якою метою вона використає здобуті знання й уміння, а також розуміти позитивні і негативні результати обраного шляху. Тобто навчити дитину аналізувати, порівнювати, робити висновки і нести особисту відповідальність за обрану траекторію руху. і
УдалитьВсе так, але, мабуть, тут конкретні вчителі-предметники мали б обговорювати конкретні варіації чи реалізації принципу. Я от нещодавно дізнався, що вивчати таблицю множення сьогодні не всі математики вважають за необхідне (!). Ну...
УдалитьЗрештою, питання не в тому, як вирішити, а в тому, щоб привести вчителя до стану постійного пошуку тих відповідей.
Проблемна лабораторія дистанційного навчання з 2004 року проводить дистанційні курси для школярів, у 2007 році ми провели перший експеримент, у якому навчалося понад 200 школярів з України, у 2009 році разом з гімназією № 17 вінниці та ІІТЗН НАПН України ми проводили наступний експеримент. Все це опубліковано у наших статтях. Але, як прийнято в Україні, ми читаємо тільки свої публікації та своїх керівників
ОтветитьУдалитьДоброго часу доби. Дійсно рада читати ваше повідомлення на своєму блозі. Щиро дякую, що відгукнулися. Саме Ваші статті про проведені експерименти й спонукали мене заглибитися в проблему запровадження дистанційного наввчання в ЗНЗ та ПТНЗ. По-перше, створила дві сторінки на своєму блозі з цієї проблеми з посиланням на платформи підтримки дистанційного навчання учнів. По-друге, записалася на курс "Технологія розробки дистанційного курсу..." і розробляю власний дистанційний курс в якому розмістила посилання на деякі Ваші праці і врахувала Ваші поради. А по завершенню роботи з курсом продовжу працювати з педагогами і наповнювати блог інформацією.
УдалитьГугль доніс відповідь ВН під назвою Педрада, але я так і не зрозумів, де це я приєднався до якоїсь педради? Випав з контексту. Тепер, завдяки тому, що Гугль нічого неєзабуває - радісне з'єднання, повернення до сенсів, як кажуть наші філософи.
УдалитьЯ бачу рішення тут: https://m.facebook.com/groups/563340687140336?_rdr